20 błędów rodziców

Jak zbudować dobrą relację z dzieckiem?

20 błędów rodziców. Jak zbudować dobrą relację z dzieckiem?

„Rodzicielstwo to praca na całe życie i nie kończy się, gdy dziecko dorośnie.”

Szkolenie on-line​

Bycie rodzicem to największe wyzwanie, któremu przychodzi sprostać osobom, które przywołały na świat dzieci. Przed ich narodzinami mamy tysiące teorii o tym, jak pokierujemy ich wychowaniem, by łapać się na tym, że praktycznie powielamy wychowanie, które sami otrzymaliśmy, a z którym często się nie zgadzaliśmy. Tak niesiemy ze sobą i powielamy błędy, jakie popełnili wobec nas nasi rodzice. A gdyby tak świadomie zmienić bieg rzeki, przyjrzeć się swoim błędom, by dokonać zmian w stosunku do własnego dziecka? Jesteście gotowi na zmiany? Weźcie udział w szkoleniu już dziś!

Opis szkolenia

Kurs dotyczący najczęściej popełnianych błędów przez rodziców. Natomiast skierowany może być do każdej osoby, która na co dzień przebywa z dziećmi. Moją intencją jest wskazanie czułych punktów, które uniemożliwiają nam budować pozytywne relacje z dziećmi. Nawet jeśli dzieci wprost nie komunikują, że dane sformułowanie je bardzo dotyka, to warto wiedzieć, że często wrasta i skutkuje zaniżoną samooceną i poczuciem własnej wartości. Od nas, dorosłych, zależy rozwój kompetencji społecznych naszego dziecka, stąd mój kurs dla tych dorosłych, którym na sercu leży wszechstronny rozwój własnego dziecka. Z kursu dowiecie się jak wpływa na dziecko niedotrzymywanie obietnic, które składamy? Zrozumiecie, że ważnym jest danie przestrzeni do doświadczania, eksploracji, przez nasze pociechy otaczającej je rzeczywistości i ponoszenia konsekwencji błędnych wyborów. Zachęcę was do tego, by rozwijać język własnego dziecka poprzez opisywanie mu otaczającego go świata i zachęcenia do wyrażania własnych opinii. Na tapet wezmę straszenie dziecka i wyjaśnię, dlaczego jest ważne by tego nie robić. Często rodzice utyskują, że mają dziecko, które boi się własnego cienia, zapominając, że wcześniej sami korzystaliśmy z „niewinnych” zastraszań swojego dziecka. Przedstawię wam, jak w sposób nieświadomie manipulujemy swoim dzieckiem, by osiągnąć swój cel i jak to wpływa na naszą latorośl. 

Przyjrzymy się kwestii kar cielesnych i co tak naprawdę robią naszym dzieciom? Przypomnę o tym, że nieobecność jednego rodzica w domu nie musi zaburzać relacji z dzieckiem. Należy jednak pamiętać, że o rodzaju tej relacji nie decyduje tylko rodzic nieobecny, ale też ten rodzic, który zostaje z dzieckiem w domu. Skonfrontujemy swoje zachowanie wobec dziecka, gdy na horyzoncie pojawia się kolejny członek rodziny. Jak przygotować siebie i jak reagować, by starsze rodzeństwo nie czuło się odstawione na tor boczny. Te i inne tematy znajdziecie w moim kursie, na który już teraz serdecznie zapraszam.

Jakie są wymagania wobec osób uczestniczących?

Nie musisz mieć doświadczenia. Przeprowadzę Cię przez najczęstsze błędy i pokażę, jak można zmienić swój komunikat, by zyskać pozytywne relacje z dzieckiem.

Dla kogo jest przeznaczone?

Kurs przeznaczony jest dla rodziców, dziadków, nauczycieli i opiekunów, praktycznie dla wszystkich osób, które pracują z dziećmi.

Podstawowe informacje

Forma

Szkolenie w formie warsztatowej z przykładami ilustrującymi konkretne rozwiązania problemów rodzica.

Platforma

On-line na wybranej przez Ciebie platformie (udemy.com lub eduj.pl)

Czas trwania

Szkolenie w wersji wideo trwa około godziny (niemniej praca ze zeszytem ćwiczeń to czas, który zależy tylko od Ciebie)

Co znajdziesz w szkoleniu?

Ponadto do kursu dołączony jest zeszyt ćwiczeń do samodzielnego wykonania. Zachęcam Cię do aktywnego korzystania.

Program szkolenia "20 błędów rodziców"

Umysł dziecka jest w stanie wyobrazić sobie wszystko, więc nie strasz go.

Nawet niepozorne straszenie dziecka może zostawić stałe piętno w ich umyśle, które przerodzić się może w lęk. Będąc rodzicem dobrze jest pomoc dziecku przejść przez własne lęki bez obśmiewania ich, by dziecko mogło sobie z nimi samodzielnie poradzić.

 To, że dziecko jest małe, nie znaczy, że nie rozumie.

To najczęstszy błąd w myśleniu rodziców. Z jednej strony może i nie rozumie, ale odbiera energię całego zdarzenia, a jego mózg potrzebuje zinterpretować to zdarzenie na swój sposób. Cała sytuacja, pozostawia ślad w umyśle, który co jakiś czas pojawia się w formie niepokoju lub lęku.

Bodźce są ważne

Dziecko naturalnie uczy się od pierwszego dnia swojego życia, stąd dobrze jest wiedzieć jakimi bodźcami na niego wpływamy, by nie było ich za dużo. Mamy współcześnie dzieci przebodźcowane, co wpływa na brak koncentracji uwagi na rzeczach istotnych. Warto ograniczyć pewne bodźce, by naturalnie rozwijała się potrzeba wiedzy.

By język był giętki i powiedział wszystko to, co pomyśli głowa.

Czy zauważyliście, że są takie zwroty, których używamy w czasie rozmowy, które wyzwalają w nas takie emocje, że nie jesteśmy w stanie zatrzymać konfliktu. Warto je poznać i wyeliminować z komunikatu.

Oczy dookoła głowy – wszędzie go pełno

Kiedy dziecku zabronić, a kiedy pozwolić na naturalne eksplorowanie świata? Dziecko poznaje świat poprzez wszystkie zmysły, stąd dobrze jest znaleźć przestrzeń, by mogło to swobodnie robić.

Zgroza nadopiekuńczości

Kiedy pomóc, a kiedy odpuścić i pozwolić dziecku na ponoszenie konsekwencji swojego działania? Wielu współczesnych rodziców ma szczerą intencją bycia dobrym rodzicem, niestety pozbawia swoje dziecko samodzielnego myślenia i decydowania o sobie. Warto zostawić dziecku przestrzeń na oddech od nas.

Słowa na wiatr

Niedotrzymywanie słów jest dosyć częstym błędem rodziców. Przedkładamy obietnicę dziecku nad inne zobowiązania, wobec swoich znajomych. Jeżeli chcemy być autorytetem dla swojego dziecka, wówczas warto pamiętać, że dając słowo, należy je dotrzymać.

Zawołaj echo, a powtórzy.

Jeżeli jesteście niezadowoleni z zachowania się i słownika waszego dziecka, to… przyjrzyjcie się sobie, bo nasze dziecko wszystkiego nauczyło się od osób, z którymi przebywa. Najczęściej denerwuje nas w drugiej osobie to, co jest w nas.

Kocha lubi szanuje, nie chce, nie dba, żartuje.

Szantaż emocjonalny często pojawia się w domach, gdzie brakuje zgody na posiadanie zdania przez własne dziecko. Często rodzice przelewają na swoje dziecko swoje potrzeby, nie szanując odmiennych potrzeb dziecka.

Trzeba być twardym, nie miękkim.

Uprzednio panowała teoria, że dziecko, które dostawało klapsy było bardziej zdyscyplinowane i twarde. To czasy oderwania od własnych emocji, bo przecież „chłopaki nie płaczą”. A gdyby tak zrozumieć, że dziecko to mały dorosły i jemu także należy się szacunek?

Niech robią co chcą

Pobłażliwość, odpuszczanie, lekceważenie. To drugi biegun nadopiekuńczości. Dzieci toną w ilości zabawek, bajek, smakołyków, ale… samotnie. Rodzica w tym brak.

Obecność nieobecna

Nie można być rodzicem na 100%. Pracujemy dużo i mamy coraz więcej obowiązków, stąd warto wpisać w swój kalendarz czas tylko dla dziecka, by nie stracić najcenniejszych chwil jego dorastania.

Weekendowy ojciec

Może tez i weekendowa mama. Natomiast zastanowić się warto nad rolą takiej osoby, gdy wraca do domu na czas wolny. Czy rzeczywiście jest to rola wymierzania kary za cały tydzień nieobecności albo zezwalania na wszystko, bo mamy święto w domu z powodu przyjazdu rodzica nieobecnego?

Materialne przekupstwo

Kiedy nagradzać, by było to skuteczne? Jak je mądrze wprowadzić, by nie graniczyły z przekupstwem?

Uwaga rodzeństwo na horyzoncie

Pojawienie się rodzeństwa jest jednocześnie oczekiwane przez nasze starsze dzieci, ale także rośnie poczucie utraty całej miłości rodziców, bo teraz będzie ona podzielona na jeszcze jedna osobę. Warto wprowadzić w domu pewne zasady, które nie rozwiną u starszego dziecka poczucia zazdrości.

Multimedia

Ile i co? To pytanie, które dobrze by było, by postawił sobie każdy rodzic, a dotyczy multimediów. Ile czasu może nasze dziecko poświęcić na oglądanie bajek, granie na komputerze? Jakie treści są bezpieczne dla naszego dziecka?

Uginające się półki z zabawkami

Gotowe zabawki zabijają dziecięcą kreatywność. Wspólne budowanie namiotu jest bardziej pasjonujące i angażujące zmysły, niż postawienie gotowego tipi.

Dziadkowie

Rola dziadów jest nie do przecenienia. Warto jednak pamiętać, że wychowaniem dziecka zajmują się rodzice. Dziadkowie mają inna rolę. Są w pewnym sensie ostają dla strudzonego życiem z nami dziecka. Takim buforem bezpieczeństwa.

Zapraszamy do stołu

Jeszcze żadne dziecko z głodu nie umarło, przy pełnej lodówce. Warto jak mantrę powtarzać sobie to sformułowanie, nim z posiłku zrobimy katorgę.

 

Seksualność – rodzinne tabu

Seksualność jest naturalna. Poznawanie swojej płciowości przez dzieci nie jest niczym brudnym. Warto przygotować najpierw siebie do rozmowy z dzieckiem o etapach jego rozwoju, by bezpiecznie przeprowadzić przez ten temat dziecko.

Zobacz czego możesz dowiedzieć się o komunikacji z twoim dzieckiem

Zapraszam Cię do zobaczenia wybranych lekcji ze szkolenia:

Bodźce są ważne
Odtwórz film na temat Bodźce są ważne
Słowa na wiatr
Odtwórz film na temat Słowa na wiatr
Niech robią co chcą
Odtwórz film na temat Niech robią co chcą
Multimedia
Odtwórz film na temat Multimedia

Przeczytaj jeszcze więcej

Zapoznaj się z tematyką szkolenia czytając wpis na moim blogu.

Opinie kursantów

By zachęcić Państwa do zainwestowania swojego czasu i środków w moje szkolenie, przeczytajcie opinie osób, które mi zaufały:

Cena

Dostęp do kursu możliwy jest na dwóch platformach: udemy.com lub eduj.pl. Wybierz tą, która bardziej Ci odpowiada.

Szkolenie on-line

Jak skutecznie komunikować się z własnym dzieckiem?
  • platforma udemy.com
  • ponad godzina szkolenia on-line
  • 10 podsumowujących pytań testowych
  • zeszyt ćwiczeń w formie pliku PDF
  • dostęp na urządzeniach mobilnych
  • certyfikat ukończenia

Szkolenie on-line

Jak skutecznie komunikować się z własnym dzieckiem?
  • platforma eduj.pl
  • ponad godzina szkolenia on-line
  • 10 podsumowujących pytań testowych
  • zeszyt ćwiczeń w formie pliku PDF
  • dostęp na urządzeniach mobilnych
  • certyfikat ukończenia

Udostępnij znajomym

Jeśli uważasz, że ktoś może skorzystać z tego szkolenia, proszę udostępnij link do tej strony w swoich mediach społecznościowych.